Pagini

20 noiembrie 2013

Lecția de gramatica

Astăzi la after school vom face o mică incursiune printre capcanele limbii române.

Să începem cu vestita dispută dintre cuvintele „doar” şi „decât”.
Ca adverbe restrictive, în construcții afirmative se folosesc numai sau doar, iar în construcții negative se folosește decât.
Spre exemplu:
Corect: „Nu am decât cinci minute la dispoziție”.  – forma  negativă
sau
Corect : Am doar cinci minute la dispoziție. - forma afirmativă
Gresit: Am decât cinci minute la dispoziție.

Corect: Eu am numai trei creioane.
Greșit Eu am decât trei creioane.
Corect: Mai lipsește doar Andrei.
Greșit: Mai lipsește decât Andrei.

Corect: Nu am decât 20 lei.
Greșit: Am decât 20 lei.

Recomandăm cu drag  tuturor elevilor cartea dnei Ștefania Popescu – “Gramatică practică a limbii române, o culegere de exerciții”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu